A „jogvédők” és a mai ellenzék közpénzei

A liberális „jogvédők” jórészt politikai aknamunkára szórták el adófizetők százmillióit

A magyar közélet frontvonalában küzdő főbb Soros-szervezetek összesen évi mintegy 30-40 millió forintot gyűjtenek össze a költségvetés számára adózó magyar állampolgárok személyi jövedelemadójából fölajánlott 1%-ból, ami közpénznek minősül. Az ilyen álcivil politikai szervezeteknek – a magyarok adójának terhére – nyújtott támogatás közpénz volt, vagyis 2010 óta az évente Soros-százmilliókból is pénzelt „jogvédő” had összesen már adófizetői százmilliókat költhetett el, nem kis részben a demokratikusan megválasztott jobboldali magyar kormánnyal szemben folytatott politikai ellenpropagandára. (Néhány konkrét szám: 2016-ban az Átlátszónet Alapítványnak összesen 18 millió forintnyi összegben ajánlottak fel 1%-ot, míg a TASZ-t 6,7 millió forintnyi értékben támogatták felajánlásokkal, a Magyar Helsinki Bizottságot pedig mintegy 2,1 millió forint összegben.)

A közpénzből Botka-harsonát kiadó zrt. tavaly közel tízmilliárdos árbevételt szerzett

Az MSZP rendszert épített arra, hogy közpénzekből pénzeli saját önkormányzati propagandalapjait és kiadványait. Az MSZP, illetve Botka László balliberális kormányfőjelölt által irányított szegedi városvezetés például pártpropagandára, „Botka-harsonaként” használja a Szegedi Tükör című újságot, amelynek a (Délmagyarországot kiadó) Lapcom Zrt. a kiadója. A Lapcom utolsó éves nettó árbevétele 9,5 milliárd forint (mintegy 30 millió euró). A Délmagyarország napilap kiadóját még 2000-ben vette meg a brit Northcliffe Newspapers Group magyarországi vállalataként a Lapcom Kft., azelőtt franciák (egy ideig részben németek is) gyakorolták a korábban a „rendszerváltó” MSZP-től megszerzett kiadói jogokat. A politikai kör ezzel be is zárult.

A múlt köde: fiktív álcivil szervezetek kapták MSZP-s minisztériumok tízmillióit

A Zuschlag-botrány idején bejárta a magyar sajtót, hogy például Gyurcsány Ferenc sportminiszterként úgy döntött pályázatokról, hogy nem kérte ki a szakértők véleményét. Olyan esetekről is beszámoltak, hogy a miniszter annak ellenére döntött egy pályázat támogatásáról, hogy azt nem támogatták szakértői részről. Gyurcsány Ferenc miniszternek és például Mesterházy Attila akkori államtitkárnak többször voltak listái a politikailag támogatandó szervezetekről. Például Zuschlagot később azért ítélték hat év börtönbüntetésre, mert társaival fiktív civil szervezetek révén 75 millió forint állami támogatás jogosulatlan megszerzésében működtek közre.

A baloldal válság és recesszió idején is haverok kifizetésére használt állami cégeket

Miközben 2006-ot követően súlyos megszorítások voltak az országban, addig például a MÁV esetében 2006-ról 2007-re húsz százalékkal nőtt az igazgatósági és felügyelőbizottsági tagoknak egy év alatt kifizetett díjak összege, konkrétan 68-ról 82 millió forintra. Ezek a tízmilliók csak az anyavállalatot jelentik, ugyanis a közel nyolcvan vasúti leánycégnél külön juttatása volt a vezető testületeknek. A megszorító balliberális kormányok idején nem fukarkodtak a pozíciókkal és így a pénzek kiosztásával: a MÁV-on kívül például a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél, a Szerencsejáték Zrt.-nél és a Magyar Postánál is mintegy négyszer-ötször nagyobb felügyelőbizottság működött, mint amennyit a gazdasági társaságokról szóló törvény minimumként előírt. Mindeközben a közszférában megszorítások voltak, és az állam munkavállalói 2009-re nem kaptak fizetésemelést, sőt elvették tőlük a 13. havi illetményt is: ily módon a közalkalmazottaknak és köztisztviselőknek átlagosan annyi volt a nettó bére, mint 2006-ban. Emellé pedig nem párosult megfelelő kormányzati teljesítmény: 2008-ban 0,6%-kal bővült a gazdaság, majd 2009-ben már 6,3%-kal zsugorodott a GDP.

Jobbik-holdudvar – Álcivil alapítvánnyal közpénzek kiszórt százmilliói a lakájsajtónak

A Jobbik pártalapítványa, a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány kiemelten támogatja a Kiegyensúlyozott Médiáért Alapítványt (KMA), amely többek között a radikális párt félhivatalos online portáljának, az Alfahírnek kiadója, de az N1TV is idetartozik. A KMA jobbikos politikusok közpénz-kifizetőhelye lett: a kuratóriumban például Balczó Zoltán és Schön Péter is vállalt szerepet, a felügyelőbizottságban pedig Szilágyi György elnök mellett Volner János és Gyöngyösi Márton kaphatott helyet. Jobbikos önkormányzati képviselőt is foglalkoztattak az alapítványnál. A KMA 2014-ben 24 millió, míg 2015-ben már 102,3 millió forintos támogatást kapott a párt alapítványától, azonban nem teljesen világos, hogy honnan származnak ezek a pénzek, és hogy pontosan mire költötték azokat. Az elmúlt években összesen költségvetési százmilliókkal stafírozták ki a pártsajtót. Emellett a radikális párt „udvari” elemző és közvélemény-kutató intézetének is szépen jutott: az Iránytű Intézet részére öt év alatt közel 400 millió forint közpénzt utaltak a Jobbik által kínosan agyonhallgatott tanulmányokért, miközben a Jobbik pártalapítványa az elmúlt esztendőkben évi 220-260 millió forintos állami támogatás felett diszponálhatott.

http://civilosszefogas.blogstar.hu/./pages/civilosszefogas/contents/blog/39344/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?